Dlaczego kultowy fotel Herman Miller jest tak popularny? - dekoportal.pl

Dlaczego kultowy fotel Herman Miller jest tak popularny?

24 Cze 2024 / Napisał  / Dekoracje
kultowy fotel Herman Miller

Nic tak nie świadczy o statusie i autorytecie firmy, jak gustownie urządzone przestrzenie biurowe. Prestiżowo wyposażony gabinet podkreśla pozycję pracownika, stawia go w pozytywnym świetle w oczach kontrahentów, a w konsekwencji dodaje mu pewności siebie. Na tle firm oferujących wysokiej klasy meble wyróżnia się Brastech - sprzedawca poleasingowego wyposażenia dla biznesu i przemysłu, zapewniającego najlepszy stosunek jakości do ceny. Wśród mebli biurowych istnieje kilka produktów, które na stałe zapisały się kulturze jako synonim luksusu i wygody - jeden z nich to Aeron, kultowy fotel Herman Miller. W ofercie Brastech znaleźć można wiele foteli premium, prezentujących pod kątem ergonomii najwyższy poziom - dlaczego akurat ten model jest tak rozchwytywany? Czytaj dalej i poznaj jego historię rozpoczynającą się w 1994 roku.


Narodziny legendy – kultowy fotel Herman Miller

Prace nad projektem modelu Aeron były prowadzone w USA pod okiem dwóch projektantów, których imiona do dziś kojarzą się z marką Herman Miller - byli to Bill Stumpf i Don Chadwick. Jednym z najbardziej niekonwencjonalnych rozwiązań była całkowita rezygnacja z pianki i tapicerki. Głównym problemem przy wielogodzinnym korzystaniu z klasycznych foteli jest gromadzenie się ciepła i wilgoci na styku ciała z poszyciem ze skóry lub ekoskóry. Uniknięcie tej bolączki było możliwe dzięki zastosowaniu unikalnego materiału, jakim jest tkanina 8Z Pellicle. Składa się ona w 56% z elastomeru oraz 44% poliestru, a jej główną zaletą jest przewiewność. To właśnie od angielskiego słowa “aeration”, oznaczającego “napowietrzenie”, kultowy fotel Aeron otrzymał swoją nazwę.


Lekkość połączona z wyjątkową wytrzymałością

Tkanina 8Z Pellicle pomimo swojej przepuszczalnej struktury w niczym nie ustępuje klasycznym materiałom pod kątem trwałości. Herman Miller daje na nią aż 12 lat gwarancji, co potwierdza najwyższą jakość tego poszycia. Siatka mocowana jest do efektownie wyglądającej ramy z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Takie połączenie cechuje się wyjątkową odpornością, dzięki czemu kultowy fotel Herman Miller w ofercie Brastech nadal oferuje pełną funkcjonalność w wersji poleasingowej. Meble tej klasy nawet po zakupie z drugiej ręki pozbawione są oznak zużycia, ponieważ projektuje się je z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach.


Design, który rozpoczął nową erę

Trwałość i wygoda to z pewnością pożądane cechy, ale na sukces marketingowy modelu Aeron wpłynął w dużej mierze jego nowatorski wygląd. Siatka 8Z Pellicle, z której wykonane jest zarówno oparcie, jak i siedzisko, miała zapewnić odpowiednią wentylację, tymczasem ogromnym atutem okazała się przede wszystkim jej niebanalna estetyka. Kultowy fotel Herman Miller wchodził na rynek w momencie, gdy w przestrzeniach biurowych dominowały masywne, obite skórą siedziska. Jego lekkość kontrastowała z dotychczasowymi trendami, przez co Aeron stał się synonimem innowacyjności. Szczyt popularności tego modelu przypadł na okres lat dziewięćdziesiątych, kiedy giełdy na całym świecie przeżywały okres euforii związanej z bańką internetową. To właśnie startupy informatyczne z Doliny Krzemowej zaczęły masowo wprowadzać fotel Herman Miller do swoich biur, czym na lata zapewniły mu niegasnącą popularność.


Trwałe miejsce w kulturze

Lekki i świeży design tak dobrze podkreślał innowacyjność branży przeżywającej boom, że po latach model Aeron został nazwany przez reporterów New York Magazine “tronem bańki internetowej” (the Dot-Com Throne). W 2010 roku magazyn Bloomberg ogłosił kultowy fotel Herman Miller najlepiej sprzedającym się krzesłem biurowym w Stanach Zjednoczonych. Potwierdzają to dane samego producenta, który w 2023 świętował 8 milionów sprzedanych egzemplarzy. Wisienką na torcie jest fakt, że model Aeron dołączył jako stały element do wystawy w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, można zobaczyć go również w Brooklyn Museum.


Niezachwiana pozycja lidera

Skoro pierwszy Aeron zjechał z taśmy produkcyjnej w 1994 roku, to jak po tylu latach udaje mu się utrzymać w czołówce najchętniej wybieranych mebli biurowych? Kultowy fotel Herman Miller w ofercie Brastech nie jest już dokładnie tym samym produktem, który podbił rynek w końcówce ubiegłego tysiąclecia. Model Aeron ze względu na swój sukces doczekał się w 2016 roku gruntownego odświeżenia. To właśnie wtedy fotel został przeprojektowany i zaprezentowany jako Aeron Remastered. Finalnie zrezygnowano z tej nazwy, decydując się na pozostanie przy pierwotnej, prostej - Aeron. Z tego powodu egzemplarze wyprodukowane przed 2016 określane są przez niektórych jako Aeron Classic, aby łatwiej odróżnić je od unowocześnionej konstrukcji. Co ciekawe, w pracach nad odświeżeniem modelu brał udział wspomniany wcześniej projektant Don Chadwick, czyli współautor oryginalnej wersji. Jego ówczesny współpracownik Bill Stumpf niestety nie mógł dołożyć swojej cegiełki do odświeżonej koncepcji, gdyż zmarł w 2006 roku.


Kultowy fotel Herman Miller w nowej odsłonie

Jakie zmiany zostały wprowadzone w ramach odnowienia modelu Aeron? Celem remasteringu było przystosowanie fotela do potrzeb nowoczesnego środowiska pracy, a także wdrożenie najświeższych wyników badań dotyczących zdrowego, ergonomicznego siedzenia. Na przestrzeni lat pojawiło się w końcu wiele innowacji zarówno w materiałoznawstwie, jak też we wiedzy medycznej na temat długotrwałej pracy w pozycji siedzącej. Kultowy fotel Herman Miller w ofercie Brastech jest więc wyposażony w ulepszony mechanizm odchylania, ponadto zwiększono gęstość siatki tworzącej oparcie i siedzisko. Niektóre elementy wykonywane pierwotnie z aluminium zmieniono na plastikowe, aby zmniejszyć wagę i ułatwić manewrowanie fotelem. Ogromną wartość dodaną przynosi również system PostureFit SL. W jego skład wchodzą regulowane wkładki, których zadaniem jest stabilizacja kości krzyżowej. Dzięki nim odcinek lędźwiowy kręgosłupa otrzymuje pełne wsparcie, aby jego ułożenie naśladowało zdrową pozycję stojącą.


Trzy rozmiary dopasowane do potrzeb

Przy urządzaniu przestrzeni biurowej wielu projektantów pragnie zachować jednolite wyposażenie dla wszystkich pracowników, aby zapewnić poczucie równości i porządku. Ludzkie ciała niestety mocno się od siebie różnią, dlatego trudno o jeden uniwersalny mebel, który będzie dopasowany do krzywizn anatomicznych każdej osoby, niezależnie od wzrostu i wagi. Z tego powodu kultowy fotel Herman Miller w ofercie Brastech występuje w trzech wariantach, aby zapewnić pełny komfort różnym grupom użytkowników - Aeron A został stworzony z myślą o dzieciach i osobach mierzących do 157 cm, Aeron B będzie preferowanym wyborem dla większości przeciętnych pracowników, natomiast Aeron C to rozmiar dedykowany wszystkim, których wzrost przekracza 195 cm. Ostatni wariant poleca się też użytkownikom ważącym ponad 95 kg. Taka trzystopniowa gama pozwala estetycznie urządzić biuro, przy zachowaniu jednolitego standardu.


Materiały przyjazne dla środowiska

Ostatnie lata to okres rosnącej świadomości ekologicznej, na skutek nasilających się oznak kryzysu klimatycznego. Również pod tym kątem Aeron będzie doskonałym wyborem - surowce użyte do jego wytworzenia pochodzą z odzysku, a sam mebel po zakończeniu użytkowania również w 94% nadaje się do recyklingu. Warto pamiętać, że kultowy fotel Herman Miller w ofercie Brastech jest dodatkowo sprzedawany jako produkt poleasingowy, co pozwala jeszcze bardziej zadbać o planetę. Kupując używane wyposażenie do biura nie tylko oszczędzasz, ale również dajesz drugie życie produktom, które w innym wypadku mogłyby wylądować na wysypisku, pomimo swojej świetnej kondycji, co wiązałoby się z ogromnym marnotrawstwem cennych zasobów.

Artykuł sponsorowany powstał w ramach płatnej współpracy z Brastech.



Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*). Kod HTML jest niedozwolony.